Adventure Bay 攻略 原住民について


目次はこちら

特徴

名前 Fire Juggler Tua
出現条件 Volcanoの建築終了
移動 木を1移動力で破壊する。
基本移動力 5


最大の特徴は繰り返しクエストの待ち時間が10分なこと。
ただし、追い風は使えないのできっちり10分かかります。

  • マップ中の「◎」は、お金、経験値、木です。

繰り返しクエス

エスト名 Touring The Bay
時間 10m
報酬 Hand Torch 100◎ 100☆
合成 Free Bonfire(5), Free Mahogany Tree(2)

原住民1:Tua's Big Secret

Tua comes from a distinguished Fire Family.
His father was the King's chief firebrand.
His oldest brother is a famous fire eater.
His middle brother is a fire walker.
And Tua?
Well, he's afraid of fire.
He's hidden his secret so far, but he's now on his way to Fogo Island to start his Trial by Fire Initiation.

Tuaは非常に有名な火族の出身です。
父は王さまの主任火付け役でした。
一番上の兄は火食い芸で有名です。
真ん中の兄は火渡りをします。
Tuaはというと?
そう、彼は火が怖くて仕方がありません。
彼はこれまでこのことを隠してきました。しかし彼は今、火の洗礼を受けるためフォゴ島へと向かっています。

時間 5m
報酬 Topaz 30◎ 50☆

Tua reaches Fogo Island.
He's scared but begins to look for the training camp.

Tuaはフォーゴ島に到着します。
彼は恐れを抱きつつも火芸養成所を目指します。

移動7 →→↓3→↓ (宝2 敵1)
移動11 →→←↓↓←→→3→ (宝3 敵1)
移動12 →→↓3↓3→←←← (宝3 敵2)

Tua found the training camp.
He knew he should have just dealt with his fire fear right away, but he couldn't do it.
To bide time, Tua juggled everything in sight.
The training camp chief was mightily impressed with Tua's juggling skills.
He gave Tua a fiery topaz as a gift.

Tuaは火芸養成所を見つけました。
彼は今すぐにでも火の恐怖を克服しなければならないと思いましたができません。
時がくるまでTuaは手当たり次第にジャグリングしました。
養成所の主任はTuaのジャグリングスキルにいたく感激しました。
彼はTuaに炎のように輝くトパーズをプレゼントしました。

原住民2:The First Trial

Big Chief Chama proclaims that Tua will be the best fire juggler of his generation.
Tua is too afraid to speak up and mention his fear of fire.
Chief Chama sends Tua to the top of the volcano for his first fire trial.

Chama主任頭はTuaを希代の火ジャグラーだと褒め称えました。
Tuaは正直、火が怖いことを打ち明けたらどうなってしまうのだろうと心配です。
Chama主任頭は最初の炎検定のため、Tuaを火山の頂上へと向かわせます。

時間 1h
報酬 Lava Lamp 180◎ 300☆

Tua arrives at the volcano's rim.
Fire is shooting all over the place.
Tua searches for a safe place to hide.

Tuaは火口へと到着しました。
火はいたるところに降ってきます。
Tuaは安全に隠れられる場所を探しました。

Tua found a nice little hiding cave.
Oddly enough, a hip lava lamp was on the ground.
As he picked it up, Chief Chama came into the cave looking for Tua.
Chief Chama immediately noticed the lamp and assumed that Tua had been distracted by it.
Chief Chama gave Tua failing marks for his first fire trial.

Tuaは隠れるのにちょうどいい小さな洞穴を見つけました。
奇妙なことに、腰溶岩ランプが落ちていました。
それを拾ったとき、Chama主任がTuaを探して洞窟へと入ってきました。
Chama主任はすぐにランプに気づき、Tuaがそれにより気をそらされたと察しました。
Chama主任は最初の炎検定を不合格としました。

原住民3:The Second Trial

時間 3h
報酬 Ceremonial Drums 250◎ 400☆

原住民4:The Third Trial

時間 5h
報酬 Emerald 300◎ 500☆
移動15 ↓↓↓→→→3→↑↑↑←←↓

原住民5:When In Rains

時間 9h
報酬 Hand Torch 450◎ 600☆

原住民6:Fire Master Tua

時間 12h
報酬 VIP Tickets 550◎ 700☆
移動15 ↓↓3→→↓→→↑↑↑←←←

原住民7:Fire Is Life

時間 18h
報酬 Pickaxe 600◎ 800☆